Brukere

I denne artikkelen:


Under Kontrollpanel > Innstillinger > Brukere har du følgende muligheter:

  1. Opprett ny bruker: Her kan private kunder opprette en personlig brukerkonto i nettbutikken din. Kundene må ha en brukerkonto for å kunne opprette produktanmeldelser eller produktkategorier. I tillegg kan de se og bestille tidligere ordre på nytt.
  2. Søk om ny bruker (B2B): Dette gir B2B kunder mulighet for å søke om bruker logg-inn. Det kan brukes til å gi B2B kunder adgang til B2B priser og produktsortiment.
  3. Glemt passord: Her kan du sende er nytt passord til kundene dine hvis de glemmer sin nåværende
  4. Påmelding nyhetsbrev: Her kan kunder og andre besøkende melde seg på ditt nyhetsbrev.
  5. Påmelding nyheter: Velg hvilke plattformer kunden kan motta ditt nyhetsbrev på. Det finnes tre valgmuligheter:
    E-post: Nyhetsbrevet sendes KUN via e-post
    SMS: Nyhetsbrevet sendes KUN via SMS. Dette krever at SMS modulet er kjøpt og koblet til nettbutikken.
    Både e-post og SMS: Nyhetsbrevet sendes via e-post og SMS. Dette krever at SMS modulet er kjøpt og koblet til nettbutikken.
  6. Opprettelse av bedrift (org. nr.): Gir kunden mulighet for å registrere seg som bedriftskunde. Kunden skal da registrere bedriftens organisasjonsnummer. Hvis du krysser av for Aktiver validering, blir denne påkrevd ved bestilling/betaling. Dette markeres med en rød stjerne over boksen. SmartWeb sjekker automatisk om organisasjonsnummeret inneholder korrekt antall siffer.
  7. Opprettelse av institusjon (EHF-nr.): Gir kundene mulighet for å registrere seg som institusjoner eller offentlige instanser. I den forbindelse skal kunden skrive inn deres EHF-nummer. Hvis du krysser av for Aktiver validering, blir denne påkrevd ved bestilling/betaling. Dette markeres med en rød stjerne over boksen. SmartWeb sjekker automatisk om EAN nummeret inneholder korrekt antall siffer.
  8. Angi adresse 2: Her kan du tilføye en ekstra adresse til brukeren.
  9. Angi telefon nr.: Kunden kan her registrere sitt telefonnummer.
  10. Angi mobil nr.:Kunden kan her registrere sitt mobilnummer.
  11. Angi fødselsdato: Her kan kundene registrere sin fødselsdato.
  12. Angi "gjenta e-post"-felt: Kunden skal bekrefte e-postadressen sin ved å skrive den en ekstra gang.